Zabytkowe modele Ferrari: które z tych 9 są najpopularniejsze?

Jeśli istnieje jedna odznaka, która przyspiesza bicie serca i wywołuje natychmiastowy uśmiech oczekiwania entuzjastów motoryzacji na całym świecie, jest to widok skaczącego konia będącego synonimem Ferrari.

Kiedy sam doświadczyłeś tego dreszczyku emocji i posiadałeś jeden z klasycznych modeli tej włoskiej ikony, bez wątpienia będziesz miał mocną opinię na temat tego, która wersja samochodu zasługuje na miano numer jeden.

Na ilość, jaką ktoś zaoferuje w twoim Ferrari, może wpłynąć to, jak popularny jest twój model, chociaż jest to bardziej przypadek posiadania ulubionego, ponieważ większość ludzi będzie zachwycona możliwością posiadania tak kultowego przykładu moc i piękno motoryzacji.

Prawdopodobnie toczy się ożywiona debata na temat tego, które zabytkowe Ferrari zasługuje na najwyższe miejsce w rankingu, a oto dziewięć najlepszych, które wymagają rozważenia.

Do tego absolutnego klasyka będziesz potrzebować głębokich kieszeni

Kupowanie jakiegokolwiek Ferrari wymaga posiadania pewnej ilości rezerw gotówki, aby iść za swoim entuzjazmem, ale jeśli chcesz usiąść za kierownicą 365 GTB / 4 Daytona, mówisz o liczbie, która jest daleko na północ od 500 000 USD.

Powodem, dla którego ten model cieszy się tak dużym szacunkiem i zarabia na swojej cenie, jest fakt, że wyprodukowano tylko 1200 egzemplarzy i jego reputacja jako groźnego konkurenta.

Silnik V-12 365, zabytkowy model Ferrari, robił mielone mięso swoich rywali w 24-godzinnej Daytona w 1967 roku, a wydłużony przód po prostu wybrzusza się czystymi mięśniami motorowymi.

Wspaniała ruda głowa z ogromną ceną i reputacją

Tłumaczenie Testa Rossa z włoskiego na angielski to ruda głowa, a miłośnicy starych Ferrari dokładnie wiedzą, o czym mówisz, kiedy mówisz o „tej” rudej głowie, czyli 250 Testa Rossa.

Możesz mieć problem z zobaczeniem tego zabytkowego modelu w rzeczywistości, ponieważ istnieją tylko 34 egzemplarze, a nieodnowiona wersja sprzedana za oszałamiające 39 milionów dolarów około osiem lat temu.

Swoją nazwę Testa Rossa zawdzięcza charakterystycznemu czerwonemu odcieniu pokryw zaworów i jest to jedna czerwona głowa, która wydaje się sprawiać, że fani motoryzacji słabną w kolanach.

Godny rywal typu E.

Lata sześćdziesiąte były okresem przełomowym dla klasycznych samochodów sportowych, a kiedy Jaguar zaprezentował własną wersję cukierka dla oczu w postaci typu E, Ferrari musiało wymyślić przyzwoitą odpowiedź.

Z pewnością udało im się to z 250 GTO i taka była duma z 12-cylindrowego modelu 3-0 o pojemności litra, że ​​każdy z 39 egzemplarzy wyprodukowanych w złotym okresie między 1962 a 1964 rokiem musiał zostać sprzedany przez Enzo Ferrari , który sprawdził każdego kupującego.

GTO jest powszechnie uważane za najcenniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, i gdybyś był jednym ze szczęśliwców, którzy otrzymali kluczyki od samego Enzo Ferrari , Twój samochód byłby wart około 70 milionów dolarów.

Jeden z najlepszych Ferrari, który nigdy nie będzie nosił odznaki

Jeśli chcesz ożywionej debaty z entuzjastami samochodów na temat najlepszego zabytkowego Ferrari wszechczasów, dorzuć nazwę modelu, który ma w swoim DNA klasyczną markę samochodową, ale nie ma tej słynnej odznaki dumnego konia.

Dino 246 to samochód, o którym mowa, a Alfredo Dino Farrai wypełnił misję stworzenia niedrogiego samochodu sportowego, który byłby ikoniczny w wyglądzie, ale ponieważ Enzo nie zatwierdził modelu posiadającego tylko sześć cylindrów, nie pozwolił na Nazwa Ferrari do wykorzystania.

Jest wielu entuzjastów, którzy potwierdzą, że to jedno z najpiękniej wyglądających „Ferrari”, jakie powstały.

Prezent na 40. urodziny od Ferrari

Klasyczny producent samochodów postanowił stworzyć model z okazji 40-lecia istnienia, a F40 był tym, na co wpadli.

W 1987 r., Kiedy samochód został ujawniony publicznie, usłyszeli sapnięcia, gdy odkryto, że F40 jest najpotężniejszym i najszybszym modelem, jaki kiedykolwiek powstał.

Wygląd samochodu definiuje epokę, w której Porsche rywalizowało o interesy, ale silnik V8 odpędzał wszystkich rywali w porównaniu z tymi, którzy jeździli tą bestią w samochodzie.

Odpowiedni hołd

Czuło się presję, by wywrzeć na to wpływ, pracując nad projektem produkcji Ferrari, który miał być hołdem dla zmarłego założyciela firmy i nosić jego imię.

Ferrari Enzo idealnie trafiło w idealne miejsce i nikt nie powinien wątpić, że producent samochodów o tak świetnej reputacji podjąłby się zadania stworzenia kolejnego klasyka.

6-litrowy silnik V12 osiąga prędkość 200 mil na godzinę i okazał się być hołdem dla prawdziwej legendy motoryzacyjnej.

Elegancja uosabiana

Brutalna siła i sama moc to wspaniałe atrybuty samochodu sportowego, ale jeśli możesz dodać do równania coś więcej niż tylko odrobinę ponadczasowej elegancji, masz zwycięską kombinację.

250 GT Lusso jest powszechnie uważany za jeden z najbardziej eleganckich modeli w stajni Ferrari, co jest naprawdę dużym uznaniem, jeśli wziąć pod uwagę inne w tej kategorii.

Pierwsze Ferrari ze sportowymi kołami drucianymi

275 GTB / 4 Berlinetta zasługuje na cięcie z wielu solidnych powodów, w tym z faktu, że był to pierwszy model, który pochwalił się przyciągającymi wzrok drucianymi kołami, które poprawiły jego już piękny wygląd.

Ten model został zaprojektowany jako sposób na przekształcenie 250 GTO w bardziej szosowego niż toru wojownika, i udało mu się zdobyć wiele serc i umysłów swoim wyglądem i osiągami.

Najrzadszy z nich wszystkich

Jest mało prawdopodobne, że kiedykolwiek będziesz miał przyjemność zobaczyć 330 P4 na żywo, ponieważ na świecie istnieją tylko trzy, ale możesz go podziwiać z daleka.

Motywacją do wyprodukowania P4 było pokonanie Forda GT40 na zawodach i zrobiło to w dobrym stylu, zdobywając przerażającą reputację i legendarny status prawdopodobnie jednego z najbardziej oszałamiających Ferrari w historii.

Wszystkie wyróżnione modele są klasykami same w sobie, a kiedy myślisz o wyzwaniu, prawie niemożliwe jest wybranie ulubionego Ferrari, ponieważ prawdopodobnie nie odmówisz żadnemu z nich.

Który z tych zabytkowych modeli Ferrari jest Twoim ulubionym?